کنیبالیزیشن چیست ؟
نوشته شده توسط : عباسی

سئو سایت کنیبالیزیشن موضوعی میباشد که می بایست آن را دور از شوخی بگیرید. در غیر این فیس ضربه سنگینی به بهینه سازی وبسایت شما میزند. کنیبالیزیشن مستقیما روی جايگاه بندی شما در حاصل گوگل تاثیر منفی می‌گذارد.

cannibalization در کار وقتی واقعه می افتد که وب سایت شما در یک واژه یا این که عبارت کلیدی ، با چندین کاغذ متعدد در نتیجه ها ظواهر شود. این اختلال خیلی اوقات قادر است به طور ناخواسته حادثه بیافتد. و معمولا ناشی از ساختار غلط معماری وبسایت ها می‌باشد. به عنوان مثال هنگامی که یک نوع بندی از وبسایت شما دقیقا با یک ورقه لندینگ پیج از سایتتان ، بر روی یک واژه و کلمه کلیدی انگیزه گذاری گردیده اند. خیلی تایم ها حتی نزدیک بودن لغات کلیدی میتواند این ایراد را تولید کند.

از طرف دیگر برای خیلی از وبسایت ها هنگامی این رخداد می افتد که به راهبرد های گوگل احترام نمی گذارند. گوگل به شدت مخالف این زمینه میباشد که شما تعدادی برگه از سایتتان را برای تصاحب کردن جايگاه بهتر ، با یک واژه و کلمه کلیدی مالامال نمایید. معمولا اشخاصی که علم بهینه سازی خویش را آپ تو دیت نکرده اند ، از این استراتژی استعمال می نمایند. زیرا در یکسری سال پیش این اقدامات پاسخ می بخشید. البته امروزه الگوریتم های گوگل پیشرفت شگفت انگیزی کرده اند و با این حرکات خطا فقط به بهینه سازی وبسایت خودتان ضربه می زنید.

چرا کنیبالیزیشن در کلمه ها کلیدی یک خلل محسوب می‌شود؟
نکته این میباشد که در شرایطی که چندین برگه بخواهند برای یک واژه و کلمه کلیدی سکو بندی شوند، کدام ورقه برای کاوش کنندگان مطلوب خیس میباشد!؟

وقتی که ربات های گوگل در وبسایت شما به خزش می‌پردازند ، مشاهده می‌کنند که یک سری ورقه متعدد برای یک واژه کلیدی “دارای ارتباط” وجود دارا‌هستند. ولی گوگل بدون چاره میباشد از فی مابین این صفحه های ، ارزشمند ترین آیتم را گزینش نماید.

مثلا خیلی از اشخاص وقتی که وبسایت خویش را با 2 سود چهارم و پنجم در کاغذ اولیه نتیجه ها گوگل مشاهده می نمایند ، بسیار خرسند میشوند. در حالی که نمی دانند در‌صورتی‌که این نقص‌ را برطرف نمایند حتی ممکن میباشد بتوانند سود نخستین یا این که دوم شوند و CTR بیشتری اخذ نمایند. دشوار در غلط می‌باشید در شرایطی که انتظار داشته باشید که با این استراتژی ، بها seo وبسایت خویش را ارتقا دهید. با این عمل در فعالیت علاوه بر اینکه ارزشی برای بهینه سازی سایتتان ساخت نکرده اید ، بلکه زمان های جان دار را از خودتان گرفته اید. مطلقا عملکرد فرمایید مقاله‌ها آپ دیت گردیده بهینه سازی تارنما را مطالعه نمایید تا از این اشتباهات پرهیز کنید.

یک سری ادله مهم برای غربت از cannibalization
نرخ تبدیل : چرا وقت و انرژی خودمان را تلف کنیم؟! آن هم بر روی صفحه ها متعدد یک وبسایت که همه انگیزه مشترک دارا‌هستند . مطلقا یکی‌از این صفحه ها نرخ تبدیل بهتری دارااست. پس تمام عملکرد و تمرکز شما می بایست روی به عبارتی ورقه باشد.

کیفیت محتوا : صد رد صد در حالتی‌که تعدادی برگه را با یک کلمه و واژه کلیدی انگیزه بگیرید ، محتوای آنها خیلی به هم نزدیک میشوند. این زمینه سبب میشود که صفحه ها شما در معرض خطر محتوای تکراری قرار گیرند. و حتی در شرایطی‌که جزء محتوای تکراری به اکانت نیایند به نوع محتوای نادر قیمت میروند. این موردها به وب سایت ما ضربه میزنند و دیگر تحت عنوان یک منشاء در مسئله کاری خویش شناخته نمی شویم.

بک پیوند : مطلقا اخذ پیوند از وب سایت های دیگر در صورتی به صدق صورت پذیرد ، بر روی سئو وب سایت شما تاثیر مثبت می‌گذارند. هم اکنون فکر کنید که شما برای یک معنا واحد ، تعدادی کاغذ در سایتتان ساخت نموده اید. بدین ترتیب پیوند هایی که اخذ می‌کنید میان آنان پخش می گردند. در حالی که به راحتی می توانستید با تمرکز بر روی یک کاغذ در آن معنی کلیدی منزلت قابل قبولی کسب فرمایید.

چه طور میتوانیم نقص‌ کنیبالیزیشن را حل کنیم ؟
استعمال از تگ کنونیکال
شما مطلقا می بایست استراتژی مطلوب برای گزینش کلمه ها کلیدی داشته باشید. بایستی همت فرمایید برای هر کاغذ از وب سایت خویش صرفا یک واژه و کلمه کلیدی را آیتم انگیزه قرار بدهید. در صورتیکه به دلیلی بدون چاره شدید یک‌سری ورقه بسیار در حدود هم داشته باشید ، مسلما از تگ کنونیکال استعمال فرمائید. با به کارگیری ار این تگ برای گوگل معلوم می‌کنید که کدام برگه مبداء اصلی است.

برخی ها فکر‌می‌کنند که به کارگیری از تگ کنونیکال به‌این معنی میباشد که فقط یک برگه اصلی و کانونی در حاصل گوگل ظواهر می گردد. اگر که ابدا این چنین وجود ندارد. شما با به کار گیری از تگ کنونیکال به گوگل میگویید که فلان برگه ، برگه اصلی در این مورد می‌باشد. ولی در صورتی‌که استفاده کننده عبارتی را کاوش نماید که جواب آن در برگه ی کانونی نباشد و در دیگر صفحه ها دارای ربط باشد ، گوگل آن برگه را به یوزرها اکران میدهد. حتی با وجود اینکه تگ کنونیکال آن کاغذ به کاغذ اصلی اشاره نماید.

ولی با همگی این تفاسیر ، شما علاوه بر seo بایستی تجربه کاربری را هم در حیث بگیرید. برای یوزرها معمولا پراکندگی یک زمینه در صفحه ها متفاوت ، تجربه جالبی نمیباشد. تا جایی که میتوانید از صفحات با محتوای بی نقص به کارگیری فرمائید.





:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: